FOLLOWERS

Ahad, September 18, 2011

KALAU MAHU KATAKAN MAHU..

Dalam hidup..
pastinya tak lari dari situasi kita akan berasa 'risau'
risau pun ada banyak maksud..
adakala kita risaukan keluarga kita..
adakala kita risaukan pasangan kita..
adakala kita risaukan pelajaran kita..


tetapi yang nak diperkatakan di sini ialah risau 'cinta tidak berbalas'..
rasanya perkara ini selalau terjadi kepada lelaki..
perasaan risau, takut dan kurang yakin..
risau kalau-kalau dah luahkan perasaan, wanita tersebut rijek..
risau wanita tersebut hanya anggapnya sebagai teman..
risau wanita tersebut memandangnya sebelah mata walaupun dia ada 2 mata..hehe..


tapi rasanya..
sebagai lelaki sejati..
buang lah rasa risau, takut dan kurang keyakinan itu..
wanita akan lebih menghargai lelaki yang nampak bersungguh-sungguh..
yang berani meluah rasa..
yang berhemah bertutur semasa melamar..ahakss


apa yang setiap perempuan mahukan sebenarnya??
tidak perlu menjadi mat romeo yang hantar bunga satu kontena..
wanita hanya damba
disayangi seikhlasnya..
dikasihi sejujurnya..
dihargai..
buat dirinya rasa bernilai..

jika semua ini tidak diperoleh..
maka..memang patut untuk lelaki rasa takut untuk mendekati wanita tersebut..


-end-


*tidak hanya wanita..lelaki juga perlu dihargai agar dirinya berasa sangat bernilai kewujudannya pada diri kita..apa yang penting perasaan hormat kita padanya sebagai seorang lelaki yang akan meneraju segalanya walaupun dalam susah dan senang...

5 komen:

JIJI YU berkata...

aku luah je..tak kire la kena rijek ke idak

Rozuan Ismail berkata...

jiji yu memang semua orang dia nak luah.huhu

Azree berkata...

Akan sampai masanya lelaki itu akan berkata 'mahu' apabila rasa tanggungjawab telah disertai.

;)

Edy Zaidi berkata...

susah nak jumpa wanita yang betul2 wanita skrg...:p

Solihin Zubir berkata...

yeah.. keihlasan lebih penting drp segalanya..
tp nk dptkan yg btul2 ikhlas tu yg susah..

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan