FOLLOWERS

Sabtu, Disember 03, 2011

BERTOLAK ANSUR ITU PENTING..MENGALAH TAK SALAH..



setiap kali berlakunya konflik antara kita dan pasangan kita..
walau apa jua masalahnya..
berbincanglah secara baik..
ucapkan permohonan maaf walau kita rasa kita tak salah..
tak kena bayar pun nak ucap maaf..
tak perlu nak tegakkan benang yang basah..
tak perlu nak panjangkan perbalahan..

positifkan situasi..
fikir....
segala ketidakpuasan hati yang timbul di hati pasangan kita..
sebab dia sedang menjaga kita..
mengambil berat tentang diri kita..
sebab..dia sayangkan kita..
dia mahukan yang terbaik buat kita..

tak perlu kita nak tunjukkan ego yang menggunung..
tak ke mana pun ego tersebut..
sebab lelaki itu kuasanya lebih besar..
egonya itu lebih tinggi...
dia sebenarnya pembimbing kita..
pembentuk diri kita yang terbaik..
dialah masa depan kita..

ingatlah..
kalau dia tak sayang..takkan dia ambik peduli hal kita..
takkan dia sibuk-sibuk peningkan kepala melayan segala kerenah kita..
tiada istilah mengongkong..
tiada istilah cemburu buta..
kerna sikap kita sendiri yang mendorong dia untuk bersikap sedemikian..

bertolak ansur tu penting..mengalah tak salah..
kerna kemaafan itu dendam yang terindah..





-tamat-


* untuk DIA..saya mohon maaf atas segala kesilapan yang telah saya lakukan semalam, hari ini , esok..sepanjang kita kenal..samada secara sedar atau tidak sedar..kekadang kita alpa..kekadang kita lupa..mustahil untuk setiap tersentuhnya hati tersebut berlaku kerna sebab yang disengajakan..tetapi ingatlah, satu yang saya pasti dan yakin..awaklah masa depan saya..

15 komen:

Sunah Sakura berkata...

urmmm...

Cik Rose Cute berkata...

Betul tue....memaafkan seseorang tue dapat pahala tau hihihi

mzhany berkata...

stuju....;)

JIJI YU berkata...

ego tu tak bawak kemana jgk kan

Ayuni berkata...

kind of romantic....

Rozuan Ismail berkata...

kalau pasangan tak nak mengalah,kita mengalah dulu ye dak

ummiross berkata...

tulus ikhlas dan romantik jugak

Belalang Hijau berkata...

nmpk sweet la pulak :P

L berkata...

aku sentiasa maafkan dia... hehe

jom baca kejap=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/tuntutan-ifc.html

Adzrien Shoppe berkata...

mengalah utk kebaikan, itulah yg terbaik.. setuju sgt..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

tak salah minta maaf walau kita tak salah.tu yg plg sweet.saya suka amalkan yg ini.

Woofer Storm berkata...

sy minta maaf sis.hehe

*ayat last tu mengancam.hhehee

Papa Mifz berkata...

papa mifz suko ucapkan maaf..:)

IBU GEBU berkata...

belebuk! kena sebijik kat atas batang hidung kakak entry awak ni, sebab kakak ni pun tak kurang dahsyat jugak egonya... kalah cik abang, kalau time gaduh nak menang aje...

zaty hazwani berkata...

oh ya, betul sangat, i selalu gado dengan tunang i kadang2 benda tak munasabah pun. Tak ada kene mengene dengan dia pun ada. tapi dia jadi mangsa. huhu tapi dia boleh bersabar dengan aku dan dia jugak lah yang banyak sedarkan aku pasal perangai aku yang tah pape ni. hehe, aku rasa bersyukur depat kenal orang macam dia.

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan