FOLLOWERS

Rabu, Mac 30, 2011

BILA SEBUT 'INDON' APA YANG ANDA FIKIR??

bila soalan ni diberikan kepada saya..
saya ada 7 jawapan je..

1) makcik tukang sapu kat skolah 
dah tentu tentula den akan ingat dia..
tiap2 pagi dia akan datang sapu bilik buku teks den kat skolah..
bagus betul makcik indon tu..haha


2) bibik/buruh kasar
memang sinonim..
bibik = indon..indon = bibik..
ada bantahan ?? muahahaha..


3)  jejaka lombok
sebut je indon..mesti akan ingat 
"owh..jantan2 yang suka wat lari anak dara orang malaysia"
aiyya..ngeri..larikk~!!hahaha 


4) sinetron
ntahla nape banyak beno sinetron kat malaysia ni..
mana-mana chanel ada..
sampaikan mak den pun duk gila ngan sinetron indon ni..hadooo


5) bra
mana ku tahu..
dah dia aje yang ada bra..laser lagi pulak
nak lawan bola nak main lawan ngan bra..peciter minah indon ni
memangla den akan ingat..
dah sinonim dengan negara tu..hakhak


6) ariel petepan
sori a geng..tak tau nape..
bila sebut indon..memang den akan ingat ariel..
tambah-tambah kalau dia dengan luna maya..
lagi den teringat..huahuahua



7) jamu
memang sinonim jamu dengan indon ni..
kalau tengok mana-mana kiosk jamu..
mesti ingat indon je..


 
kalau makcik ni jual jamu..berduyun orang gi beli (lelaki a)..muahaha
-end-


* nak buat entry berat xsempat taip la..arini den kluar mesyuarat kat luar...hoho











49 komen:

mrs.sabri berkata...

uish....hangat btl gambo kat bwah tu..hahaha....indon...ermmmm...memangbtl la..semuanya sinonim je apa yg qaseh taip kat ats tu.... :)

Izamir Ridzwan berkata...

kalau mak cik tuh buat blog, berduyun org follow

mommylavender berkata...

salam pagi qaseh...lagi satu qaseh lupe kat jlan raya..mmg die ni fofularrrrr~ bawak slow n steady..kekadang tak nmapak orang yg bwak ...penuh dgn besi buruk n segala sampah...~ motor roda 3.

wath berkata...

hoho..ade lagi tapi malas nk sebut. eh qaseh, tu 7 la..bukan 6. :D

Solihin Zubir berkata...

INDO MEE!
rasa sekali, xnak lagi.. heheh..
tp kalo makcik tu suap, perut kembung pon sumbat lg.. ;-p

khaifaiz berkata...

Pernah bergaul ngan student dr Indonesia.. Mereka tak suka bila kita sebut indon.. Kene sebut penuh.. "Indonesia"

Tak tahu kenapa plak mereka mintak cenggitu

Ujang9897 berkata...

grrrr..indon cun..hee

gambo tu boleh buat org lain gersang..=)

MIZZ SUE (asam.garam.gula) berkata...

hangat nye gambar last tu

BLADE EDGE berkata...

salam akak...

huhuhu...isu bra laser lg la tu.. :-)

mykhalis berkata...

hahaha..kalau sebut indon Khalis bayangkan jiran depan rumah yg anaknya sangat nakal..tapi jamu indon mmg best..org rumah pun berjamu dengan mustika ratu..hehe

hottest entry di blog khalis :
Dunia coklat paling lazat

Diskusi lucu antara Bill Gates dan Steve Jobs

♥ ajaa tyne ♥ berkata...

akak hebat tol la..
senyum sorg2 sy bce..
hehhe..

ZACK ENTRY berkata...

bahaya sungguh gambar makcik tu..^^,

azzey berkata...

ha3...suspen betol..:)

Qaseh dalia adelia berkata...

kalau indon ..qaseh fikir miskin ngee tak tahu nape..

mantopnye makcik jual jamu uhuuu

puding_manis berkata...

satu lg kak...
sebut indon, teringat AF...hahahah..kan dulu ura2 AF terbaru nak amik pengetua artis indon...sdgkan kat mesia ramai artis yg berpengalaman...heheh

JIJI YU berkata...

tetibe je kan..tetibe hape nye aku pon tak tau..

kpah k-poh berkata...

sudi ler baca entry..ptg2 ni..http://effa-k-poh.blogspot.com/2011/03/alaaaaaajanganlah-cakap-macam-tu.html#links

Muhammad Burn berkata...

aku tringat mee bandung. huhu

Sunah Mohammad berkata...

dok pehe hat bra tu...-_-"

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

tp..jgn sebut indon dpn mereka..mereka suruh sebut indo , jelek tau bunyik indon tu mereka pernah marah anak saya..huhu

qasehraihan berkata...

@mrs.sabri
hangat ek??hoho..

qasehraihan berkata...

@Izamir Ridzwan
o ek..k suruh a dia buat blog..ahaha

qasehraihan berkata...

@mommylavender
besi buruk?nape sy xtau ek..haha

qasehraihan berkata...

@wath
mmgla byk lagi, ini pdpt sy..haha

qasehraihan berkata...

@Solihin Zubir
xpernah try indoo mee

qasehraihan berkata...

@khaifaiz
ek??nape ek?

qasehraihan berkata...

@Ujang9897
org lain tu sape??kamu la tu..haha

qasehraihan berkata...

@MIZZ SUE (asam.garam.gula)
saya xsedar pun yg ianya hangat..hnya stlh su cakap..haha

qasehraihan berkata...

@BLADE EDGE
bra laser eh??haha

qasehraihan berkata...

@mykhalis
jamu mustika ratu..lawa la dia ek??hehe

qasehraihan berkata...

@♥ ajaa tyne ♥
nape senyum sorg2..banyak2 orangla..haha

qasehraihan berkata...

@ZACK ENTRY
bahaya ek???tang mana ek??

qasehraihan berkata...

@azzey
apa yg saspen??

qasehraihan berkata...

@Qaseh dalia adelia
mmg a..sy pun..miskin dn rasuah..hoho

qasehraihan berkata...

@puding_manis
AF ek???xfikir lasung ke ctu..hoho

qasehraihan berkata...

@JIJI YU
apa yg tetiba???huhu

qasehraihan berkata...

@kpah k-poh
dh baca kak..uwaaaa..seganla kak..haha

qasehraihan berkata...

@Muhammad Burn
mee bNdung indon ke me bndung muar??hoho

qasehraihan berkata...

@Sunah Mohammad
pemulihan ke ni???huahua..

qasehraihan berkata...

@Lydia Miza(Aidyl Azim)
o ye ke..nt sy tnya tukang sapu skolah..ye ked depa xsuka ek??mcm2 a depa ni eh..

Belalang Hijau berkata...

betul tu...
semua yg d sebut tu mmg akan terlintas d kepala...cuma yg coli laser tu belalang dah hampir2 lupa...

hahaha

Salim Harmanain berkata...

setuju sesangat...tapi tertinggal satu lg...indon = dangdut hehe

qasehraihan berkata...

@Salim Harmanain
muahahaha..ye tepat sekali..haha

Naddia berkata...

sy suke produk2 mustika ratu!

NADIA RAHIMI berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
NADIA RAHIMI berkata...

woah. kalau orang sana baca boleh bikin panas ni :D

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

err..bahaya utuk tontonan budak sekolah macam saya =D

mzhany berkata...

wohoooo, itu akak jual jamu sgt mengancam ;)

kay_are berkata...

ingat penjage gol indon marcus tu je.. ntah ape die x puas ati ntah.. huu

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan