FOLLOWERS

Rabu, Mac 16, 2011

PABILA DUA ORANG BLOGGER 'HOT' BICARA TENTANG ROSMAH..

rasanya ramai yang dah tau kisah Datin Seri kita ni kan??
kalau belum..anda boleh baca kupasan tersebut 
di blog 2 orang blogger 'hot' yang dapat A1 subjek geografi ni..hihiks



dan




comel je dua orang ni duk berlawan2 ek??haha

saje letak gambar ni..sebab dua2 mamat 'hot' tu pkai spek~!!..hehe



ok..ni ulasan cikgu pulak..
memang cukup 'simpati' dengan Datin Seri..
TERsilap ucap kot~!! (bajet lebih simpati~!!..ahakssss)

........................................................................

kita pasti pernah mendengar ungkapan seperti 'lidah tidak bertulang' 
atau lidah itu lebih tajam daripada pedang..kan??
daripada ungkapan-ungkapan itu..
nyatalah tugas lidah atau tutur kata amat besar dalam hidup manusia...
kesan terlanjur cakap tidak kurang yang tergadai maruah 
dan kerana mulut atau tutur kata juga menjadikan body binasa..hehe

jika direnung tentang kejadian alam ciptaan Allah s.w.t..
nyatalah terdapat pelbagai keanehan dan perkara-perkara pelik yang dapat kita saksikan yang mana itu semua sebagai tanda tentang keagungan dan keesaaan Allah s.w.t.

di antara keanehan itulah kita temui lidah...
Ia adalah daging berbentuk kecil dan lembut yang terlindung di dalam mulut...
lidah juga termasuk daripada anugerah Allah Yang Maha Besar yang amat mustahak 
sebagai penghubung antara satu sama lain..
menerusi percakapan mahu pun untuk mencapai keredaan Allah...

lidah jugalah yang boleh menyebabkan manusia itu terjerumus ke dalam api neraka.

berhati-hati...

oleh kerana lidah boleh membawa kepada perkara yang baik dan buruk, 
maka kita hendaklah berhati-hati dalam menggunakan lidah.. 
dalam hubungan lain..kita hendaklah berhati-hati apabila bertutur.. 
kesan tersalah cakap boleh membawa sakit hati kepada orang lain..
tidak kurang pula yang membawa kesusahan dan kerugian..


fuyyo!!!
gila serius ayat entry den arini..haha

-end-
 
* entry blog ni akan jd berjela bila ada isu...trafik mesti low ni..sebab 'rakyat' malas baca entry berjela gini..ahakssss..ada ku kesah???lalalalala~!!



19 komen:

Tanpa Nama berkata...

sayang, saya memang mengenalimu sebagai yang pandai berkarya dan mengupas sesuatu isu..jangan dikisahkan dengan trafik, asal awak menulis apa yang ingin ditulis..hehe, sihat ke awak di sana hari ni?

mykhalis berkata...

ada ek orang ulas pasal rosmah nie..tq tq..nak gi join menyimpati..hehe

MIZZ SUE (ASAMGARAMGULA) berkata...

entahlah..

khaifaiz berkata...

lidah itu lembut, tapi bila disalahgunakan akan menjadi tajam mengalahkn pedang dan keris.. Kesan hunusannya akan kekal berbekas dalam ingatan..

Apa2 pun simpati dgn Datin Rosmah..

ZACK ENTRY berkata...

lagi kes orang Malaysia yang "terlalu" prihatin..semua ni kehendak-NYA, bukan sebab persekitaran..ROSMAH ni dulu belajar sekolah agama ke tak ni? =.=

Tanpa Nama berkata...

saye sokong rosmah!!hahaha

pendekar berkeldai

*luv Syahnia* berkata...

panasss isu ni

AH7 berkata...

setuju sgt ngan kak qaseh..kene hati2 dlm stp pertuturan...klau x binasa...

Henry Zackery berkata...

kes nie jd apabila bercakap tanpa berfikir

10 Wanita Paling Disukai Lelaki Didunia

Edy Zaidi berkata...

xsuka rosmah

Tanpa Nama berkata...

rosmah memang menampakkan kebodohannya..sungguh kesian..memalukan pernada menteri ada isteri macam ni..

Tanpa Nama berkata...

typo..pernada=perdana

Sunah Mohammad berkata...

okie..saya baca yang kaler merah bawah sekali je...hahaha~ adessss...guro saje! :p

kpah k-poh berkata...

Manusia biasa...sudah menjadi adat melakukan kesilapan...tapi bila yg berpengaruh membuat silap..mmg ginilah jadinya...

Solihin Zubir berkata...

ucapan yg memalukan drp seorg isteri PM yg bajet tahu segalanya..

akibat tak percaya dgn qada qadar..

smoga kita semua dijauhi dp perkara mungkar..

Woofer Storm berkata...

@skong kpah..memng dah adat kita msti melakukan kesilapan,bezanya jika sorg tu artis or pemipmin,memang laju org nak kejar.kejar apa??fikir la sndri..
*so lain kali berhati2 dgn apa yng kita katakan..cool...

kay_are berkata...

memang isu panas r.. silap2 leh kne buang negeri 2 blogger tu.. tapi masalahnye mulut tu gak.. kot x reti geografi jangan men cakap je.. mentang2 bini pm, ske ati je..

Tanpa Nama berkata...

jawapan bini pemimpin yang sangat bodoh sebodoh kelatnya wajah dia nak senyum sejak dua menjak ini..mengapa?sila jawab kepada rakyat, kesilapan teknologi semasa MEMBUAT MUKA kah??kahkahkah


aku bayar tax, bayar saman2 bodoh..
kau senang2 pergi guna duit aku untuk panjangkan dagu kau??kenapa kau tak pergi sedut lemak skali?badan kau memang dah macam tong dram, sekali aku sepak pasti ku akan terbalik, jangan nak perasan cakap lebih untuk negara aku..

ROSMAH kau memang memalukan!

Qaseh dalia adelia berkata...

huhu kes sensitif ...

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan