FOLLOWERS

Rabu, Mac 02, 2011

BURUK KAN BILA LELAKI MERAJUK..HAHA | TIPS BAGAIMANA NAK PUJUK~??

dalam perhubungan antara lelaki dan wanita..
pasti terjadinya keadaan rajuk merajuk..berkecil hati..
bukan pasangan bercinta sahaja...pasangan suami isteri pun sama..
bajet nak bermanja la tu..haha
sedangkan lidah lagi tergigit kan...

jangan biarkan keadaan berlarutan yerr..
kita perempuan..jangan ingat kita aje yang perlu dipujuk..
(amboi..manyak santekk~!!..lelaki pun nak dipujuk tau..ahakss)



bagaimanakah caranya untuk memujuk si dia~??


1. berikan si dia ruang untuk bersendirian
dia sebenarnya memerlukan masa untuk menenangkan fikirannya...biarkan dia..
dia perlukan masa untuk dia berfikir sedalam-dalamnya apakah yang telah berlaku..
lagi ada menganggunya waktu itu..lagila jiwanya kacau..huhu


2. sentiasa memberikan si dia sokongan
sebagai seorang pasangan yang memahami..
berikan si dia sokongan yang diperlukan...
sebagai contoh...
jika dia mendiamkan diri dengan menonton televisyen dan tidak mengendahkan anda..
biarkan si dia berbuat apa yang dia inginkan...
ikutkan sahaja rancangan televisyen yang dia sedang tonton dan jangan sesekali mengubah siaran televisyen ke siaran kegemaran anda...
kerana..walaupun dari luaran kita nampak dia sedang menonton televisyen..
tetapi di dalam akal fikirannya si dia sedang memikirkan masalah yang sedang berlaku...


3. jangan bertanyakan tentang perasaannya
ketika si dia sedang merajuk..
jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku..
 kenapa dia merajuk..apakah perasaannya..dan sebagainya..
elakkan diri anda daripada bertanyakan apa-apa kepadanya..
 kerana ini akan menyebabkan si dia akan semakin menjauhkan diri daripada anda kerana anda telah mengganggunya..tany sekali cukupla...kalau dia tak jawab..dah..hehe


4. buat sesuatu yang dapat mengembirakan hati sendiri
 pada ketika itu.. si dia perlukan ruang untuk bersendirian..
 jadi biarkan si dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri anda.. mungkin dengan melakukan hobi kesukaan anda seperti blogging..fb ataupun shopping..haha


lelaki..sama juga seperti wanita..ada jiwanya..
jadi..samalah kita menjadi yang terbaik dari yang terbaik..hehe

-end-

19 komen:

khaifaiz berkata...

Nasib bek la yg keempat x ckp g clubbing.. hhuhuhuh..

Khai kembali dengan nafas baru.. yeay

Isteri Yang Comel berkata...

wah bagus tips nie...

mzhany berkata...

tq kak, share da info...pengalaman mengajar kan kak...

Ujang9897 berkata...

hihi..=)

qasehraihan berkata...

khaifaiz:
clubbing???hhoho..

qasehraihan berkata...

isteri abang manis:
hehehe...sama2 mengingatkan

qasehraihan berkata...

mzhany:
sama2..

qasehraihan berkata...

ujang9897:
apa yg hihi??haha

Amira Naddia berkata...

sy buat nie sume mase goku merajok..geli la nk pujok2. slalunye sy diam. bg die mase. takot gak nk tegur dlu nti die jd emo dan tacing2..geli..haha

kpah k-poh berkata...

akak punya prinsip senang jer..."hang merajuk...itu hang punya pasal..."( nasib ler hubby akak tak pernah merajuk....heeheee...)

MIZZ SUE berkata...

TQ KAK..SHARE2

qasehraihan berkata...

amira naddia:
geli e..kamu mmg a brutal~!!haha

qasehraihan berkata...

kpah k-poh:
ni sorg lagi brutal...kehkeh

qasehraihan berkata...

mizz sue:
tips yg bagus utk sue.c bakal pengantin..hehe

fyna berkata...

huhuhu...fyna pown nk majok ngn pakwe nih....
tp slh fyna sendiri..
bajet nak manje2 ngn die...

♥ ajaa tyne ♥ berkata...

ajaa nk try lah akak.
hehe =D

Solihin Zubir berkata...

elok sgt la bagi kat pompuan..
sbb asik laki ja yg kena memujuk..
laki pon nk rsa dipujuk jugak.. ;-p

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

heee~
esham ta penah majuk kak.
kalo majuk pon. majuk olok2 je.
hehe.

Cahyahana berkata...

lelaki mmg suka merajuk,eh silap,lelaki mmg suka di piji,so klu nk pujuk die puji lah die lebih2 skit,eheheee!!_!!follow u@_@

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan