FOLLOWERS

Selasa, Februari 22, 2011

AKU MURID DULU..KAU MURID SEKARANG~!

murid dulu hari guru bagi hadiah sebab ikhlas..
murid sekarang bagi hadiah sebab lumba2..

murid dulu jumpa cikgu dari jauh dah tegur dan salam..
murid sekarang serempak dengan cikgu buat tak tahu..





murid dulu bawa duit 50 sen dah macam anak orang kaya..
murid sekarang bawa 5 hengget pun cakap tak cukup lagi..

murid dulu pergi skolah lambat..punyala takut kat cikgu mcm nak terkencing dalam sluar..
murid sekarang datang lambat selamba masuk bagitau cikgu semalam tengok bola..


hohoho...


-end-

22 komen:

khaifaiz berkata...

Eh.. dah tukar dah.. ahaks

itulah revolusi pemikiran sekarang.. salah siapa? tidak dpt dikenal pasti

Pendekar Berkuda berkata...

hehehe..

PB dulu masa sekolah rendah duit belanja cuma 50sen gak la...

tambang bas 10sen je... memang murah gila... ahaha

tapi bila dah masuk sekolah menengah... duit belanja up jadi rm1.50... sampai form5 macam tu jugak lagi...

tapi sekarang ni.. budak2 mesti nak rm5 ke atas sehari... tak ada dah istilah bawak bekal pergi sekolah... kih kih kih...

Ujang9897 berkata...

murid sekarang dah pandai layan lucah2

murid dulu2 tak tau apa itu lucah2

Solihin Zubir berkata...

biasela kak..
dunia dh berubah.. dh terbalik..
budak2 zmn skrg dh senang..
ades... terkenang plak zmn skolah rendah dlu..

Rozuan Ismail berkata...

murid sekarang tak takut cikgu sebab mak bapak boleh back up..

mak bapak sokong anak dari cikgu..

kata anak dia rajin lah..cikgu tak reti ngajar lah..ckp kat mak bapak tuh.u ajar sdiri la anak u..bg dia pndai..x payah nk hntr sekolah..

Edy Zaidi berkata...

budak skrg tu yg naik lemak tu...

qasehraihan berkata...

khaifaiz:
hahaha..kena tukarla..malu la khai..

salahkan fenomena global..haha

qasehraihan berkata...

pendekarberkuda:
eh betul la...dh xde bekal2

qasehraihan berkata...

ujang9897:
betul tu..dorg gak xkentut merata..haha

qasehraihan berkata...

solihinzubir:
maintainance bdk2 skrg tinggi..hoho

qasehraihan berkata...

rozuan ismail:
stuju tu wan..hehe

BLADE EDGE berkata...

salam akak..

zaman dah berubah..murid2 pun yg dr generasi dulu dan skrg ni pun dah jauh berbeza. esp dr segi kualiti dlm diri tu..blh tgk masalah2 sosial yg berlaku hari ni sbg contoh, dan bandingkan dgn yg dulu.

sbb tu org dulu2 ramai yg membesar jadi org yg bagus2..keberkatan pun ada.

AH7 berkata...

huhuhu~~ cikgu dulu xde blog...cikgu skrg dah ade blog...lalalala~~~

Amira Naddia berkata...

ade trend baru yg +ve cikgu..
murid sekarang straight A melambak2..
dulu takde sgt
zaman saye dlu..saye sorg la kot. hehe

cik jijah berkata...

sangat setuju!!! haaa... cikgu takleh mengadu.. kang dikata cikgu tak bersyukur pulak.. heheheh..

qasehraihan berkata...

edy zaidi:
haha..naik lemak ek..babab jerrr..hihi

qasehraihan berkata...

blade edge:
stuju sangat tu..huhu

qasehraihan berkata...

AH7:
hahahahaha..itu xleh kira..
sbb itu teknologi..
smua tu btukar ikut arus

qasehraihan berkata...

amirah nadia:
aa stuju..hehe

qasehraihan berkata...

cikjijah:
bkn mengadu..
cuma luahan utk elakka gugur rmbut sbb stress..haha

mrs.sabri berkata...

zaman dah berubah takkan perangai pun kena berubah??ni semuanya atas dasar didikan ibu bapa la..semuanya bermula dari RUMAH..

TiKa LEh berkata...

heheh..btol kak..dulu sy bwk 50sen je pi sekolah..tu pun kdg2 ad lebih..hehhe..

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan