FOLLOWERS

Khamis, Februari 24, 2011

KECEWA..SAKIT HATI..PERNAHKAH~??

dalam pergaulan sehari-hari ada kalanya terjadi hal yang menyentuh hati..
dalam pergaulan tidak mustahil kita akan bertemu orang-orang yang bersikap negatif..


misalnya..
 senang menghina..
 ikut campur urusan peribadi..
memotong perbicaraan..
merosak kebahagiaan..
menghancurkan impian..
senang mentertawakan..
 merendah-rendahkankan..dan sebagainya.


 sikap negatif tersebut dapat menimbulkan SAKIT HATI &KECEWA yang luar biasa.
tidak semua orang di antara kita berjiwa besar untuk melepaskan sakit hati...
meskipun demikian..
usahakan untuk melepaskan sakit itu secepat mungkin sebelum meracuni jiwa...







bila kita berbesar hati melepaskan sakit hati atau kecewa..
maka kita akan lebih mudah memetik manfaat darinya..
meskipun usaha itu tidak mudah..
selama anda berkemahuan maka tidak akan ada yang sulit.
secara tidak langsung mereka sudah menyebabkan kebaikan-kebaikan di dalam hati nurani anda semakin indah terpancar dalam sikap mahupun perbuatan anda...sungguh wow~!!hehe



-end-


*lepaskanlah sakit hati agar langkah anda semakin ringan untuk mengejar impian yang lebih besar dan bererti dalam hidup anda.

21 komen:

Pendekar Berkuda berkata...

Terima kasih...(^_^)

entry ini sangat berguna untuk PB....

Terima kasih ya...

khaifaiz berkata...

byk kali jmpe org2 cm ni.. psiko lebih.. buat dek jela x yah nk ambik hati

nelly berkata...

Biasalah .ragam manusia banyak .
terima kasih sudi berkongsi .
=)

Amira Naddia berkata...

hati sy pink cikgu
penuh dgn taman bunga dan kaseh syg..
hati cikgu wane apekah? betul ke bm sy nie? jgn rotan~

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

lepaskan sakit hati?
cane kak?
sy ta reti kak :(

qasehraihan berkata...

pendekar berkuda:
sama2..

qasehraihan berkata...

khaifaiz:
ok..mksih byk khai.. :-)

qasehraihan berkata...

nelly:
stuju tu~!!

qasehraihan berkata...

amira nadia:
hati saya warna kuning..sebab saya sedara agung..huahuahua~!!

qasehraihan berkata...

ctiey:
maksudnya..jangan pikir..buat rilekss..hehe

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

oow...hehe

Si DauN CeRi berkata...

hurmm... bile fikir dalam2.. mmg betul pon.. kdg2 kite tacing ngn org, kte terlalu fikirkan hal tu, kalau jadi kat sy, kdg2 tu smpi sy hy lupe hal tu bile sy lelap mata je.. hilang fokus.. hish. kene control lepas ni..hihi

qasehraihan berkata...

si daun ceri:
mmg kita ttp akan pikir gak..
banyakkan berselawat..hehe

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

tak pandai nak luahkan sakit ati tu..

abeh kuat menangis huhu

mamawana berkata...

kawan sakit hati mereng tu memang ada disekelilinga kita.... opis mate lagi...... adaaaaaa...

mamawana berkata...

klik2 hati ku and hatimu HB..

Edy Zaidi berkata...

penyakit hati ni sukar untuk diubati...apa2 pun hati yang sentiasa disirami iman akan sentiasa dijalanNYA

TiKa LEh berkata...

jangan mudah ambil hati nanti kita yang sakit hati...hehe..

AH7 berkata...

kite bakar ajer rumah kak limah tu..lotnye kte ratakan..buat tanam cili..xpasal...hehehe...

conclusion : cucilah hati 2 dgn zikrullah...

MIZZ SUE berkata...

hari-hari hati mau senangkan kak

Solihin Zubir berkata...

jgn simpan sakit hati dan dendam.. nnt jd kesumat..

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan