FOLLOWERS

Ahad, Februari 20, 2011

MENGAPA HARUS BEGITU~!!

kamu wanita..punya hati dan perasaan
punya kelembutan dan kasih sayang..
mengapa di saat pasanganmu perlukanmu..kamu perlu menunjukkan sikap yang asing..
sunggu 'cengeng' sikap kau itu wahai wanita~!


perlukah disebut satu persatu..apa yang perlu kau lakukan~??
kau pendaming dirinya..kau penyejuk jiwanya..kau segalanya baginya..
kau harus bersyukur itu...bersyukurlah dengan kasih dan sayangnya~!!
tetapi mengapa kau wahai wanita~!!
harus bersikap sedemikian...terlalu mementingkan diri sendiri..





bila dia berduka...kau harus menjadi 'suka' baginya..bukan lara~!
bila dia kecewa..kau harus menjadi gembira baginya..bukan derita~!
bila dia jatuh..kau harus jadi orang yang membangunkannya..bukan membenamkannya~!


apa lagi harus diperkata..
kembalilah kepada pencipta..
yang menjadikanmu untuknya..
berikan kekuatan dan kasih sayangmu padanya..
agar dia kembali mendapat rentak hidup dan kegemilangan raga..
semoga kamu semua wanita mendapat kerahmatan dari-NYA..


-end-

* girlfriend sape yang teruk sangat ni~??..ada ke..haha..
* naz, kalau asmirandah mcm ni..buang je dia ye~!ramai yg tgh 'Q'  tu..ahakss..


23 komen:

Pendekar Berkuda berkata...

wanita itu... penenang lelaki ketika dia gelisah...

bagaikan jiwanya saat dia merasa resah...

AH7 berkata...

pompuan susah nk faham...

qasehraihan berkata...

pendekar berkuda:
hehe..stuju..

qasehraihan berkata...

AH7:
ye ke~!!

aimi nadiah berkata...

harap sy bkn prmpuan tu..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

perempuan = tulang belakang lelaki

khaifaiz berkata...

ini sajak ke puisi kak.. ke bukan dua-dua.. apa-apa pun thumbs up entri ni

Amira Naddia berkata...

sy awek yg baek dan bijak!

qasehraihan berkata...

aimi nadiah:
semua org tak mahu jd begitu..tp kdg2 kita alpa..

qasehraihan berkata...

GKSB:
tepat..stuju tu~!hehe

qasehraihan berkata...

khaifaiz:
saya pun xtau..haha
tapi sajak adalah sebahagian dr puisi kan??
saya memang suka buat entry secara global gini dlm ayat bbentuk begini..
tidak bermaksud kepada siapa2..cuma yg makan cili akan rasa pedasnya..hehe

qasehraihan berkata...

amira nadia:
itu dia..pengakuan ikhlas si gadis jawa..haha

iqbalhakimi berkata...

seperti mana adam dan hawa..macam tu lah kita sekarang...saling memerlukan =)

qasehraihan berkata...

iqbalhakimi:
mmg betul..
kita mmg saling memerlukan..

Solihin Zubir berkata...

lelaki dan perempuan saling memerlukan..
kalau x, masakan adam sunyi di syurga tanpa hawa.. =)

qasehraihan berkata...

Solihin Zubir:
hehehe..baik ustaz~!

EdY Zaidi berkata...

lelaki dan pompuan saling lengkap melengkapi...

Rozuan Ismail berkata...

tiada manusia yg sempurna kan..erm

nazirulhazwan~ berkata...

klu gua reject asmirandah sape yang nak, sila angkat tangan.haha:P

qasehraihan berkata...

Edy:
stuju tu..hehe

qasehraihan berkata...

Rozuan:
betul betul betul..

qasehraihan berkata...

nazirulhazwan~:
sapa yg nak siapa??nak awk ke nak asmirandah..ahakss

sissyira berkata...

salam

ingin menjadi yang terbaik.

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan