FOLLOWERS

Rabu, Februari 16, 2011

TAMAK KE TERLALU CEREWET~??

apa maksud tamak..
tamak bermaksud ingin memiliki sesuatu tanpa batasan..
konteks tamak sangat luas..


dalam sesebuah perhubungan sesama manusia..turut wujud sifat ini..
yang mana ianya bermaksud anda adalah playboy bagi lelaki,
 manakala playgirl bagi perempuan..


gambar sekadar hiasan


anda dah punya kekasih hati...
tetapi anda tetap inginkan yang lain kerna sifat tamak dan tidak puas dengan apa yang ada...
mengapa?? banyak alasan boleh dicipta untuk menafikan sikap negatif tersebut..
tetapi pernah ke anda terpikir perasaan pasangan anda..


mereka mungkin sepenuhnya mencintai anda..
mereka mungkin setulusnya menyanyangi anda..
mereka mungkin seadanya menerima anda..
sedangkan ada sebenarnya tidak..anda hanya mempermainkannya..


wahai lelaki..wahai wanita..
terimalah pasangan anda seadanya..
usah sakiti dan khianati perasaanya..
khabarkan secara halus dan tulus jika anda memang tidak dapat menerimanya..
jangan biarkannya 'menaruh harapan'
sedangkan anda hanya memberikan harapan yang palsu padanya..
kerna CINTA bisa membunuh..dengan apa jua cara..
semoga kita semua sentiasa dalam kebahagiaan..


-end-

* entry ni sesuai untuk ujang9897, naz, pendeka berkuda, iqbalhakimi..kahkahkah...sebab duk berebut heliza dengan lisa surihani..kesian awekss kamu-kamu tau~!! miyahahahaha~!!  *kidding*..peace no war (^_^)
* penama di atas memang memeriahkan suasana dunia blogger dengan gila2 mereka itu..

39 komen:

FeezKimi berkata...

tamak sikap yang tidak baik..hehe

Tanpa Nama berkata...

ujang dengan naz memangla...semua dia nak..kalau boleh NORLIA GHANI dgn WAN MAIMUNAH pun dia nak rebut!!!!!!hahahahaha..

eqbalzack berkata...

saya memang cerewet...terutama bila deal dgn masa...

Rozuan Ismail berkata...

dua2 pon boleh..tengok keadaan..hehe..bila dah terlampau cerewet,jadi tamak lah kt..semua nak yg advance je..

TiKa LEh berkata...

heheh..tamak bler rasa diri byk kelebihan kot..lcturer sy ckp tgklah klebihan pasangan kita dan tgk kelemahan kt..br bahagia..

nazirulhazwan~ berkata...

dusta sume tu, den da ade asmirandah kot.haha

Ujang9897 berkata...

pasal heliza mmg boleh buat gadoh...hehe...


tp yg pasti naz,iqbal,perndekar berkuda mmg org gila..bukan gila2

nelly berkata...

nelly tak tahu berada dikategori mana .:D

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

btol 2 kak..
terima pasangan kita seadanya.
kan?

jgn tamak.

mzhany berkata...

org tamak selalu untung sbb dpt byk hehee, tp tak applicable utk semua la ;)

misza berkata...

tamak sebab nak lebih dari orang lain.

lea berkata...

betul2
terimalah seadanya
jgn nak banyak songeh
mcm la diri kite ni sempurna sgt

qasehraihan berkata...

feezkimi:
hehe..betul tu..tp akan selalu dt banyak..haha

qasehraihan berkata...

tanpanama:
haha..jaat kamu ni..

qasehraihan berkata...

eqbalzack:
sama la kita..dn saya sangat xsuka perkara last minit..

qasehraihan berkata...

rozuan:
sbenarnya tu pkara biasa dalam idup..kan??huhu

qasehraihan berkata...

Tika leh:
bagus kata2 lecterur awak tu...

qasehraihan berkata...

nazirulhazwan:
asmiran??haha

qasehraihan berkata...

ujang9897:
hehe..tp dia mmg comeii pun~!!

qasehraihan berkata...

nelly:
kena selidik la..haha

qasehraihan berkata...

ctiey:
hehe..praktikkan tau..

qasehraihan berkata...

mzhany:
mmg untung...semua boleh dapat..tapi org ngeji kat blkg..haha

qasehraihan berkata...

misza:
stuju tu..hehe

qasehraihan berkata...

lea:
haha..marah nampaknya tu..hihi

iqbalhakimi berkata...

haha..iqbal nak lisa jer.. =P

qasehraihan berkata...

iqbal:
lisa mmg tersangat comeii..hehe

bunga berkata...

taman n cerewet kadang2 baik kadang2 xbaik ok..hahah..

Pendekar Berkuda berkata...

Pendekar suka yang kecil molek... sangat comel tau...

gejala ini ada pada kebanyakan orang..

qasehraihan berkata...

bunga:
hehe..ye kot..

qasehraihan berkata...

pendekar berkuda:
semua org suka yg comel..bkn awk jerr..haha

pmuan nk cari yg hensem..lelaki nak cari yg comeii..lumrah

E.d.Y berkata...

siapakah jantan2 yg berani merampas lisa surihani daripadaku tu?nak kene ni

Solihin Zubir berkata...

jgn tamak sgt..
kang yg dikejar x dapat, yg dikendong berciciran.. kan.. heheh..

khaifaiz berkata...

khai memang dah bersyukur ngan apa yg ada.. ahaks2

AH7 berkata...

setuju kak qaseh....believe macam kt jersey MU tu...

qasehraihan berkata...

edy:
jantan keparat la tu..haha

qasehraihan berkata...

solihin:
stujur..jujurla~!

qasehraihan berkata...

khaifaiz:
hehehe...betul2..

qasehraihan berkata...

AH7:
hahaha..xabis2 ngn MU dia

syahira ariff berkata...

org tamak slalu rugi
nanti kang melepas semua bru mnyesal

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan