FOLLOWERS

Isnin, Disember 20, 2010

COKLAT TARIK

dulu masa kecik-kecik saya selalu makan coklat ni..
namanya coklat tarik..
coklat ni macam gula kenyal (mcm chewing gum), dalamnya ada kacang
bila kita nak beli pakcik penjual tu akan tarik..dan potong pendek2 dengan gunting..
semalam tak disangka-sangka, pakcik jual coklat tarik ni ada datang kat rumah bonda saya ni..
tapi masa saya kecik-kecik dulu bapak pakcik ni yang jual..
skang anak dia pulak..


masa kita nak beli..dia akan tarik coklat tu..
pastu nanti dia akan potong..

selepas dah potong pendek2..coklat tu akan dicelup dalam bijan


dulu2 harganya 10 sen saje sebatang dan lagi panjang dari ni..
skang harganya 20 sen sebatang ..dan sangat pendek..huhu
rasanya pun xsesedap dulu..ke sebab ai ni dah tua bangka kot tu yang jd xsedap..kwang3

selain coklat ni..masa kecik2 salu makan sate ikan..
teringin nak makan sate ikan tu..yang macam gambar bawah ni..


*kat subang jaya ada jual tapi xsesedap masa ai mkn kecik2 dl..huhu


*kenangan masa kanak-kanak memang best!!

18 komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

bestnyer...lama x mkn sate ikan

Aizuddin Hanis berkata...

wah..lame xmkn sotong ikan..choc tarik xsmpt jumper ah kak..

P/S : Entry "( A H 7 ): Kenapa Nak Bunuh Diri?"

qasehraihan berkata...

lydia:
mmg a dh lama xmkn..huhu

aizu:
xsempat jumpa ek..hehe..dh baca entri awk..so sad..huhu

Sepatu Hijau berkata...

salam


sy pun suka gak cokelat ni...

ramainya yang suka hijau...

syira mmg dah follow akak...:)

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

hehe..
coklat tarik?
xpenah mkn lah..
huhu...

S..U..D..@..I..S berkata...

nostalgia maasa kecik2...best
coklat tarik dan sate ikan

qasehraihan berkata...

syira:
mksih..syira kuatkan semangat tau..sedih je baca entrinya tu..huhu

citiey:
wa wa wa..ku rindu kamu..ke mana kamu pergi..sunyi sajooo..dating nge farid kamil ko??hehe
ai ada emel tau

sudais:
masa kecik2 mmg tebaek!!kan..hehe

Nur Ardilla Najwa berkata...

zaman berubah..begitu juga dgn makanan... huhu

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

daku jua..
huhu..

aah la...dating kt umah mk mertua.
nk bt mcm mane..abg farid ajk..hehe

qasehraihan berkata...

najwa:
me agree..

ctiey:
mmg obses btul ngan farid ni ek..huhu..my fren org kedah kawan baik dia..dulu satu skolah katanya..anak doktor katanya c farid ni..

mzhany berkata...

wooo kak, kelat tarik nge sate ikan...fuhhhh glemer tuh....sedappp ada sos manis ada sos pedas kan...

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

hah?
ye ke kak..
sape kwn kak 2?
nak kenal...nak kenal!
nk pegi umah dye lah..
hehe..
ala..besnye,,.....0_0

qasehraihan berkata...

mzhany:
ye betul..ada kuah manis dn pedass..sodaapppp..hehe

ctiey:
kwn akak tu laki..
cikgu ngajo kt tmpat akak..
dulu2 penah dia wat2 ckp kt km cikgu2 pmpuan, nk ke no fon farid..ada katanya..tp klu skang mesti farid dh byk kali tukar no fon kott..huhu

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

hehe.
xpe kak.alamt pon jadik,
nnt saya suruh ayah masuk pinang dye..
hehe

qasehraihan berkata...

ctiey:
kwang3..gud2..

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

hehe
smgt tol kan?

qasehraihan berkata...

bkn smangat..tu namanya..cintan yg tulus ikhlas..tebaekk!!!hehe..cayala dik..

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

perghhh..
kalau la farid tahu..
kih3...

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan