FOLLOWERS

Sabtu, Disember 18, 2010

LELAKI OH LELAKI


gambar lelaki bertopeng hanya sekadar hiasan..:-)


Dalam dunia sekarang pelbagai jenis manusia wujud..apa yang penting kita terutama insan yang lemah hanya perlu bijak mengatur hidup..terutama sekali perempuan...sebab kita tidak nafikan ramai wanita berjaya di luar sana ..tetapi masih bujang atau pun bujang semula (ibu tunggal)..

mungkin kerana masih belum sampai jodoh..
mungkin kerana terlalu pentingkn kerja
mungkin juga kerana lelaki takut nak mendekati mereka..kerana kekayaannya


walaupun begitu..terdapat segelintir lelaki yang cuba merosakkan mereka..mementingkan diri mereka sendiri, mereka menabur janji kosong hanya untuk mengikis harta perempuan tersebut..malahan tidak dinafikan wujud lelaki yang merosakkan isteri orang hanya untuk kepentingan diri mereka sendiri..sedangkan perempuan tersebut hanyalah..

tempat untuknya melepaskan kesunyian diri
tetapi dia hanya mempermainkan wanita tersebut..
pernahkah anda mendengarnya??


entri ini bukan berkisar isu gender atau berat sebelah..cuma ingin mengupas bahawa wujud lelaki yang mata duitan dan mementingkan diri sendiri tersebut...berjanji, berkata sayang dan mengguna-gunakan wanita yang kaya..sedangkan kadang-kadang mereka telah pun mempunyai kekasih ataupun isteri..


wanita..sekali datangnya rasa sayang pasti akan sepenuhnya menyayangi lelaki tersebut..benar, kerana pihak wanita sukar untuk berfikir rasional atau berfikir dirinya bakal dipermainkan..
tapi di pihak lelaki..jika tembelangnya terbongkar di depan isteri mahupun kekasih hatinya..
maka wanita yang diguna-gunakan tadi akan menjadi mangsa..pastinya lelaki tadi akan bercerita dan 'baking' dirinya sendiri seolah dialah malaikat di muka bumi ini..maka selepas itu wujudlah pergaduhan antara dua orang wanita akibat lelaki yang berlagak budiman tadi..

ada setengah wanita redha apabila dicerca oleh kekasih hati lelaki tadi, dan boleh mendiamkan diri dengan mengunci mulut walaupun terdapat banyak bukti kejahatan lelaki itu..ada setengahnya pula tidak redha maka berlaku sesuatu yang tidak diingini akibat perasaan dendam dan perasaan merasakan dirinya dianiaya dan dipermainkan..


kepada lelaki yang mungkin bersikap sedemikian..insaflah..what u give u'll get back..kalau tak dalam kehidupan kamu sekarang mungkin kehidupan anak-anak kamu akan datang..itu pasti..kamu menganiaya orang hukumannya pasti..walaupun begitu..tak dinafikan wujudnya lelaki yang memang betul-betul budiman di muka bumi Allah ini..

-end-

*kesian kpd para isteri yang mudah ditipu dengan suami yang berlagak menjadi malaikat...
* seriusnya entri kali ni..mmm (sambil geleng kpala)

5 komen:

Mr. TN_SkY berkata...

hurm..saya sebagai lelaki berasa malu ada laelaki yang mamc tuh.."every successfull man have thei wOman behind their back" =_=
sO spe2 yg permainkan wanita..ade chance nk berjaya? erm...

qasehraihan berkata...

mmmm...hehe

cik 18 berkata...

kak, tak perlu berkawen pon akan mengalami pengalaman nih...

pastinya lelaki tadi akan bercerita dan 'baking' dirinya sendiri seolah dialah malaikat di muka bumi ini..maka selepas itu wujudlah pergaduhan antara dua orang wanita akibat lelaki yang berlagak budiman tadi..

saya dah laluinya...biarpn pandangan org pada sy teruk, sy tau lelaki tu takkan tenang sebab dia tahu dia punca...

diam bukan bererti kalah...Alah lebih tahu

qasehraihan berkata...

cik 18:
saya hanya menulis secara global..tp betul a tu..diam bukan bererti kalah..gud2..teruskan dgn identiti dn jati diri sebegitu..

hairil berkata...

pehhh..

yaallah..lindungi aku dari jd kasanova..ameeeeen

suka untuk dibaca

suka untuk diikuti

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan