FOLLOWERS

Isnin, Januari 03, 2011

BILA CINTA???BAGI PENDAPAT PLIZZ..


semasa bercinta dan bermadu kasih..sangat manis kan??





ada seorang adik telah bertanya kepada saya..



soalan:

kak qaseh, saya baru putus cinta..saya sangat sayangkan lelaki  tersebut..
lelaki itu juga sayangkan saya dan mengaku masih rindukan saya..kami putus cinta secara terpaksa kerana halangan dari pihak ketiga...walaupun kami putus..kami tetap saling menyintai..menyayangi dan merindui...saya tahu chemistry antara kami sangat kuat..

apa yang harus saya lakukan????

1) lupakan dia..
2) menunggu dia..kerana merasakan akan ada jodoh antara kami...



so..kengkawan...boleh tak bagi pendapat kepada permasalahan adik ni??
pening gak nak jadi doktor cinta ni..haha




* cinta masa kat u best kan??haha

24 komen:

Nur Fannun berkata...

redha je..pernah takdir & jodh pertemuan semua di tgn Allah..klu dh tertulis dia utk kta & kta utk dia, tetap akn bersama wlupun dh bpisah beribu batu jrak & masa.
cintai psgn krna Allah, nescaya perasaan yg berat tu jd ringan tak terbeban.

KUREKURE COMEL berkata...

cuba bersabar....dan berdoa....moga ada jodoh...

rossoneri berkata...

kalau ada jodoh,ada lah..mereka berpisah sbb masing2 dah xada jalan lain lagi kan nak kekalkan hubungan tuh...jgn taksub sgt...cuma bagi pandangan dari sudut pemikiran yg rasional heheheh...

qasehraihan berkata...

nurfanun:
btul tu saya stuju..


kurekure:
ok nanti saya ckp gtu

rossoneri:
btul3..

saya sbenarnya akan bagi semua pdpt ni kat adik tu secara copy paste..
mksih smua

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

kalau betul2 sayang, usaha untuk bersama semula..

tapi lepas semua usaha tidak berhasil,

mungkin memang betul tiada jodoh..

kalau hanya menunggu jodoh, mungkin tak kan berhasil apa yg penting adalah usaha

cik-terompah berkata...

istikarah kalau yang islam..

honeyaliena berkata...

teruskn idup yg skg nie,berdoa semoga dijodohkn kembali.pape yg terbaik dtgnyer dr allah swt.insyallah. :)

http://anakcikbae2.blogspot.com/

qasehraihan berkata...

GKSB:
ok terima kasih..


cik terompah:
ye betul saya setuju...

honeyliana:
ye btul..mksih banyak..

ShakirShafiee™ berkata...

jodoh pertemuan ditgn tuhan.. jika percaya pda janjinya.
yakinlah.. klu dah ada jodoh pasti tiba.. cuma sangka baiklah pada tuhan..dan jln terakhir wat pilihan istiqarah padanya..

allah tidak akan menzalimi hambanya yang ingat padanya dlm apa ja keadaan sekalipun

sis shuhada berkata...

kalau dh jodoh xkemana. klu um0 masih muda... jgn layan sgt putus2 chenta ni. depends on how each other feel n treats la. dun go by emosi je.

Tuan Penasihat berkata...

sebenarnya begini...
soal jodoh adalah rahsia yang esa.
"jikalau dia tercipta untuk ku, tak kira apa halangan sekalipun dia tetap untuk ku.
tetapi sekiranya dia bukan untuk ku, usaha sehebat mana sekalipun dia tetap bukan untuk ku."
jadi fikir2kanlah ayat ini. dan janganlah terlalu terlampau berat memikirkan soal cinta.
dan ingatlah bahawa kekadang itu allah menarik semula sesuatu yang kita sayangi itu kerana mungkin kita telah menyayangi apa yang dikurniakannya kepada kita melebihi sayang kita kepadanya.

qasehraihan berkata...

shakir:
mksih bg pdpt

qasehraihan berkata...

sis suhada-
mksih jenguk bg pdpt

azrinrahim berkata...

dalam islam tiada cinta lecuali selepas nikah shja .. bukan ayie memandai, tapi ad seorng shbt ayie menegur ayie mengenai perkara nie.. cinta akan wujud selepas nikah shja ..

E.d.Y berkata...

cinta itu buta...sayang macam mana sekalipun, keredhaan ibu bapa tu paling penting jika org ketiga tu ibu bapa...kalau ibu bapa bukan penghalang, tidak salah untuk teruskan...

tp jgn biar cinta mengusai diri, akan meranalah diri, dekatkan diri dengan ILAHI, minta petunjuk agar dirahmati...

eqbalzack berkata...

lupakan dia mcm tak sanggup...

kalau tunggu sampai bila pun tak kawen kan? hehe...

so...berserah pada Allah s.w...semoga di pertemukan dengan jodoh yg sesuai..hehe

p/s: saya ada pengalaman semua ni...hehe

zarincutescakes berkata...

slamat pg cikgu!...akak sy pn dh fllw...x leh nk komen kt shoutmix so fllw kt sini...

pendapt yer...ermm...kalu halangan tu dr ibubapa baik ikutkn jer...sbb byk dh terjd kalu ikutkan jgk katahati n ingkar kta parents, mesti ending nyer x bahagia...so mesti ada hikmah knp ibubapa x suka ngn perhubungan tu...

Aizuddin Hanis berkata...

rasanya..klau ade jodoh xkemane..pihak ke3 tu sape?klau parents susah sket nk ckp..mgkn ape y parents ckp 2 ade kbaikan..tp klau sb bukan parents..rasanya better tunggu die...ade jodoh adelah...xde xleh nk kt ape...

qasehraihan berkata...

azim rahim:
mksih bagi pendapat..



edy:
saya stuju pendapat awak tu...

qasehraihan berkata...

eqbal:
awak ada pengalaman sebegini???huk huk syahdu syahdan..hehe

zarin:
saya stuju tu..hehe


aizuddin:
betul2..stuju2..mksih smua yg bagi pendapat..

Stazel // Fieq berkata...

pihak ketiga tu mak ngan ayah ke?
hehee tak tau nak kata ape sbb masih muda :))

Jejaka Terhangat berkata...

masalah yg bagi tak brape jelas..ssh nk bg pendapat..dah la kata putus cinta, tp masih mencintai antara satu sama lain. tu tak putus namanya. haha..

papepon apa yg komen ayie bagi kat atas tu sgt btol..dlm bercinta, jgn terlalu berharap. melainkan si dia btol2 dah jadi suami/isteri kita..tulah cinta kita yg sebenar..

BLADE EDGE berkata...

salam...

siapakah org ke-3 tu? nk senang, buat la solat hajat...kalo ada jodoh tu, ada la...jgn takut dgn apa yg Allah nk bagi...

ASaDa RyutaRo berkata...

sabar dan berdoa semoga direstui. bawak orang ketiga tu berunding, berbincang dengan cara berhemah. (ini kalau orang ketiga tu ahli keluarga)

jangan sbb halangan tu nak kawen lari plak.

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan