FOLLOWERS

Sabtu, Januari 15, 2011

KESILAPAN CETAKAN BUKU TEKS KSSR ENGLISH YEAR 1

kata cikgu SPBT kan..
harusla bercakap tentang buku teks..haha



dulu kita belajar KBSR dan KBSM...
skrg mula tahun 1, 2011 dh tukar jadi KSSR pulak..


ni rupa buku teks tersebut..



Kelemahan manusia atau kurang perihatin???



buku teks english year 1 sekolah kbgsaan dikatakan telah mengalami kesilapan cetakan.
saya telah pun menyemak buku ini sekali....
setakat yg saya pandang secara xserius..belum ada kecacatan yang pasti..
belum ada penjelasan yang boleh dibuat mengenainya...


walapun gtu..
Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dikatakan kesal dengan kesilapan tersebut dan tindakan pembetulan sedang dibuat..
 buku teks KSSR tersebut dgn cetakan BARU akan mula diedarkan ke skolah2 bulan Mac nnt.. 
ini bagi menggantikan buku teks sedia ada...
 Jadi sementara cetakan siap dan penggantian dibuat,
semua guru dibenarkan untuk terus menggunakan buku teks sedia ada dalam proses pengajaran guru atau pembelajaran murid.
KPM juga berkata.. 
satu 'jawatankuasa penyemakan semula buku teks' akan dibentuk
bagi memastikan kesilapan seperti itu tidak berlaku pada masa akan datang...


huhu...memacam
saya sebagai guru SPBT terasa juga dgn kadaan ini..
sebab nanti saya terpaksa proses semula buku yg datang tu..
buku yang bdk br pakai sbln dua tu perlu dibuat pelupusan
(pelupusan tu bukan takat pggil lori kitar semula ye)..
pelupusan buku teks ni lain...sebab ianya milik kerajaan..hoho


tapi takpa..
'SAYA YANG MENURUT PERINTAH'...hahaha

-end-

* ruginya bila dipikir kos2 semua tu...kalau bg kat saya smua kos tu..pakcik kayo!!haha

7 komen:

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ berkata...

huhu
lecehnye..

qasehraihan berkata...

ctiey:
tuua leces betus..haha

qasehraihan berkata...

ctiey:
tuua leces betus..haha

Pendekar Berkuda berkata...

KBSR ke KSSR?? huhu...sejak bila KBSR tukar jadi KSSR ye? tak pernah tahu pun lagi...

qasehraihan berkata...

pendekar:
KSSR la pendekar..
kurikulum mula thn 1 thn ni,2011
kea baca tu..hehe

qasehraihan berkata...

pendekar:
KSSR la pendekar..
kurikulum mula thn 1 thn ni,2011
kea baca tu..hehe

Aizuddin Hanis berkata...

huhuhu~~ dah bgs2 segera kan tindakan,,

KLIK UNTUK SHOPPING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright(c) All Right Reserved by Qasehraihan